ÚJ MÉDIA – RÉGI ÜGYLETEK

ÚJ MÉDIA – RÉGI ÜGYLETEK

Dr. Iványi Márton Pál – A Budapesti Corvinus Egyetemen 2018-ban tudományos fokozatot szerzett kommunikációkutató. Több mint tizenkét éve foglalkozik a közösségi médiával tudományos igénnyel és több szakterületre kiterjedően. Ennek eredményeként mára a Magyar Tudományos Művek Tárában közel 60 szerzőjeként szerepel, többek között olyan kapcsolódó diszciplínákat is ideértve a kommunikációtudományon túl, mint a nemzetközi kapcsolatok vagy a politikai gazdaságtan. Az egyik legfőbb tudományos vizsgálódási területe tágabban az infokommunikációs technológiák és a digitalizáció, szűkebben a pedig a közösségi média és a globális értékláncok kapcsolatai. E területen sikerrel védte meg doktori disszertációját A digitális média társadalmi erőterének politikai gazdaságtani és geopolitikai szerkezete, ideológiai következményei és szabad tartományai címmel. A sanghaji nemzetközi tudományegyetemnek a német De Gruyter kiadó által kiadott Online Media and Global Communication folyóirata már egy 2022-es empirikus kutatásában a terület egyik legfőbb hazai kutatójaként idézte, számos tanulmányát véve alapul.

A könyvről: az IKT, a digitalizáció és az új média innovációi már-már mindent áthatnak napjainkban. A Facebook, Google & „Tsai” bonyolult politikai és gazdasági háttérrel rendelkeznek. A tanulmánykötet bemutatja az új média, illetve általában a „harmadik technológiák” intézményi szerkezeteit, történelmi tapasztalatait, valamint főbb nemzetközi erőviszonyait és dinamikáit a múltban és jelenben. Az innovációk hatalmi és transznacionális támogatása hosszú ideje megfigyelhető, ugyanakkor a Big Data, a „visszhangkamrák” és más kockázatok is izgalmas jelenségek. Mindeközben a technológiák elősegíthetik a társadalmi kapcsolatok fejlődését is, amelyre szintén érdemes odafigyelni. Dr. Iványi Márton Pál kommunikációkutató könyvében kritikusan vizsgálja ezeket a jelenségeket. Kötetének célja az említett tényezők átfogó és elfogulatlan elemzése.

Összességében a könyv:

- egyszerre szól a köznek és a tudományos, felsőoktatási közegeknek, hiszen napjaink egyik legizgalmasabb és legpopulárisabb témáját tárgyalja (közösségi média, internet, mesterséges intelligencia stb.);

- hiánypótló, hiszen az IKT és az új média történelmi pályafutása és politikai gazdaságtanj jellemvonásai itthon nemigen kutatottak;

- aktuális, amennyiben a legfrissebb nemzetközi és hazai fejlemények, illetve irodalmi tételek áttekintésére vállalkozik,

- színvonalas, amennyiben előbbiekhez hozzáadott értéket biztosít,

- tudományosan megbízható, hiszen több mint tíz év kutatói referencialitása áll mögötte; végül

- kollegiális, hiszen a mértékadó magyar intézmények és szaktekintélyek vizsgálódásait egyaránt jóindulatúan és inkluzív szellemben kívánja kiegészíteni, azzal a szándékkal, hogy a tudományos eszmecseréhez is hozzászóljon.

A kötet adatai:

Formátum: B/5

Kötés: keménytáblás

Megjelenés éve: 2024

Terjedelem: 164 oldal

Adatok

ISBN:
9786156387295
Kiadó:
Bíbor Kiadó
-11%
3 990 Ft3 590 Ft
Irány a webshop
    Irány a webshop

    Iratkozz fel azhírlevélre

    és értesülj elsőként újdonságainkról, akcióinkról!