MARKETINGRŐL ÉRTHETŐEN Könyvelőknek

MARKETINGRŐL ÉRTHETŐEN Könyvelőknek

Ha az ügyfeleinkről van szó, akkor értenünk kell számtalan technológiai folyamathoz. Tisztában kell lennünk a jogszabályok széles körével, úgymint a polgári joggal, a cégjoggal, a munkajoggal, az adójoggal és persze a könyvelői munka alapját jelentő számviteli törvénnyel. Ezek mellett ott vannak még az ügyfél sajátosságaihoz kapcsolódó előírások – itt hosszú lenne a felsorolás, amely a vámtól a környezetvédelmi termékdíjon keresztül sok jogághoz kapcsolódik. És akkor a komoly IT-kihívásokról, amelyek a használt programokkal, rendszerekkel, adatbiztonsággal kapcsolatosak, még szót sem ejtettünk. Joggal mondhatjuk, hogy a könyvelő egy polihisztor!

A gyakorlat azt mutatja, hogy a könyvelők az ügyfeleik miatt és/vagy érdekében időt és energiát nem kímélve ismerkednek meg újabb és újabb területekkel. De ha a saját maguk vagy cégük érdekei kívánnák meg ugyanezt, akkor már jönnek a kifogások: „én csak egy kis cég vagyok, nekem nem fontosak ezek”; „nincs nekem időm és energiám ilyesmivel foglalkozni”.

Valójában sokkal több időt kellene szánni a saját könyvelői vállalkozás működtetésére. Ennek érdekében számos olyan ismeretet kellene megszerezni, amely a hatékonyságot fokozhatja, az ügyfélkör optimalizálását segítheti vagy éppen a kommunikációt javíthatja. Ez a tudás ma már – a sok szakkönyv és az internet által – viszonylag könnyen elérhető. Az azonban már elég nehéz feladat, hogy ezeken a területeken olyan mélységű tudást érjünk el autodidakta módon, amelyet a saját cégünkre is alkalmazni tudunk. Arról már nem is beszélve, milyen nehéz felismerni, mely területet kellene megváltoztatni.

S most itt van egy igazi segítség!

E könyvben az olvasó folyamatosan „kapja a pofonokat”, hogyan kellene (kellett volna már sok évvel ezelőtt!) gondolkodnia a saját munkájával, az ügyfeleivel, a vállalkozásával kapcsolatosan. Ha a szakma felismerte volna, hogy mekkora szerepe van az önismeretnek, piacismeretnek, a tudatos cégvezetésnek, marketingnek, s nem csak saját sebeket nyalogatva ragaszkodna valami régmúlt állapothoz, mennyivel előrébb lenne!

A következő oldalakon a szerző sorra veszi azokat az ismereteket, amelyek egy könyvviteli, tanácsadó vállalkozás számára jelentős mértékben tudják fokozni a hatékonyságot, és amelyek révén jobb piaci pozíciókat tud teremteni. Bár a könyv alapvető célcsoportja az adózási, számviteli területen működő vállalkozások vezetői, de bármely – akár egyéni – szolgáltató számára is nagyon hasznosak lehetnek a közérthető nyelvezettel leírt ismeretek, tanácsok!

Hasznos olvasást kívánok, kedves kollégák!

Sallai Csilla

kamarai tag könyvvizsgáló

A kötet adatai:

Formátum: B/5

Kötés: puhatáblás

Megjelenés éve: 2023

Terjedelem: 168 oldal

Tartalom:

Előszó

Bevezető

Könyvelőgondok, marketingválaszok

■ Pozicionálás

■ Versenytársak

■ Árazás

■ Szolgáltatásmarketing-specialitások

■ Szakértői imázs

■ SWOT-analízis

■ A fejezet tanulságai

Arculat, weboldal

■ Arculattervezés röviden

■ Logó

■ Kisarculat, nagyarculat

■ Arculati kézikönyv

■ A legfőbb online marketing felület: a saját weboldal

■ A könyvelői weboldal céljai

■ Két technikai alapkövetelmény

■ Marketing szemléletű webdizájn

■ A könyvelői honlap felépítése

■ Hogyan készül a weboldal?

■ Főoldal vagy landing oldal?

■ Mérj!

■ A fejezet tanulságai

Tartalommarketing

■ A tartalommarketing megjelenési formái

■ Hogyan profitálsz a tartalommarketingből?

■ Így írj blogot sikeresen és könnyedén

■ Alapszabályok

■ Szövegírási alapok

■ Témaötletek

■ Videócsatorna

■ Podcast-adás

■ Közösségimédia-tartalmak

■ Kinek való a LinkedIn?

■ A fejezet tanulságai

Értékesítési alapok

■ Kinek, mikor, hogyan

■ Hideg, meleg, forró

■ A hirdetésben szereplő ajánlat

■ Direktmarketing dióhéjban

■ Hogyan építs ügyféllistát?

■ A méret a lényeg – vagy mégsem?

■ Adatbázis-feladatok

■ Az ingyenességről

■ A fejezet tanulságai

Kell egy csapat

■ A munkáltatóimárka-építés

■ Hogyan mutatkozik meg a munkáltatói márka? (Weboldal, Közösségi média, A vállalkozás hírneve)

■ Sikeres munkaerő-toborzás és -felvétel

■ Toborzási terv

■ Munkaköri leírás

■ Toborzási források

■ Álláshirdetés

■ Állásinterjú

■ On-boarding program

■ Az értékes munkaerő megtartásának eszközei

■ A munkavállalók pszichológiai szükségletei

■ Teljesítményértékelés

■ Az elismerés ereje

■ A jó vezető (A sikeres vezetői munkához szükséges tulajdonságok, A delegálás művészete)

■ A fejezet tanulságai

Marketing legálisan

■ Adatvédelem

■ Sütibannerek

■ Online nyereményjátékok

■ E-mailek küldése

■ Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok – példák

■ Árakciók, árkedvezmények

■ Ügyfélvélemények használata

■ Sötét minták

■ A fejezet tanulságai

Hogyan tovább?

■ „Csináld magad” marketing

■ Marketing munkatárs cégen belül

■ Marketingmunkák sikeres kiszervezése, avagy mi az a brief?

Marketingszótár

Adatok

ISBN:
9786150188171
Kiadó:
Vezinfó Kiadó
-11%
13 545 Ft12 190 Ft
Irány a webshop
    Irány a webshop

    Iratkozz fel azhírlevélre

    és értesülj elsőként újdonságainkról, akcióinkról!