AZ OKTATÁS KORPROBLÉMÁI

AZ OKTATÁS KORPROBLÉMÁI

Az oktatás-nevelés helyzetének alakításában biztosítani kell a szaktudományok helyét és erejét:- akkor is, ha erre a rendszer kultúrája és az impulzív oktatáspolitika nem árul el különös fogékonyságot. Ezt szolgálta "Az oktatás korproblémái" rendezvénysorozat, amelyen az MTA Filozófiai és Történettudományok Osztálya országos szakértői gárdát sorakoztatott fel a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából, és megnyerte együttműködő partnernek a felsőoktatás három doktori iskoláját.A központi rendezvény nemzetközi perspektívában szemlélte az oktatási rendszereket, és bemutatta a tudás intézményes közvetítésének művelődéstörténeti változásaitval és pszichológiájátval foglalkozott.

Az oktatás társadalmi feltételrendszeréről szólt, és az iskola hatékonyságát taglalta. A természetet és az embert egyaránt felölelő világkép alakításával is foglalkozott,- ez utóbbihoz állt közel az ELTE tudományos rendezvényének tárgyválasztása: műveltségkép az ezredforduló után. A Szegedi Tudományegyetem doktori iskolájának rendezvénye abból indult ki, hogy az oktatás fejlesztésének tudományos megalapozásában milyen feladatok hárulnak a neveléstudomány művelőire, különös tekintettel a mérés és értékelés átfogó problematikáján belül a technológia alapú értékelésre. A Debreceni Egyetem doktori iskolájának rendezvénye a felsőoktatásra koncentrált, mindenekelőtt azt vizsgálva, hogy milyen mérvű és mitől függ az intézmény hatása a hallgatók eredményességére.

A kötet adatai:

Kötés: kartonált

Megjelenés éve: 2017

Terjedelem: 258 oldal

Adatok

ISBN:
9789633122754
Kiadó:
ELTE Eötvös Kiadó
-15%
4 800 Ft4 080 Ft
Irány a webshop
    Irány a webshop

    Iratkozz fel azhírlevélre

    és értesülj elsőként újdonságainkról, akcióinkról!