A PEDAGÓGUSPROFESSZIÓ HAZAI MEGÚJÍTÁSÁNAK ESÉLYEI A MESTERPEDAGÓGUS PROGRAMOK TÜKRÉBEN

A PEDAGÓGUSPROFESSZIÓ HAZAI MEGÚJÍTÁSÁNAK ESÉLYEI A MESTERPEDAGÓGUS PROGRAMOK TÜKRÉBEN

A pedagógusok minősítési és előmeneteli rendszerének megújításával új lehetőségek nyíltak meg a magyar köznevelés fejlesztésében. E fejlesztés, valamint az ezt megalapozó kutatások céljai között, különösen a Mester- és Kutatótanár fokozatok kapcsán, az ágazat adaptivitásának és fejlesztőképességének érdemi erősítése is megjelenik. Annak érdekében, hogy e fokozat bevezetése valóban hozzájáruljon a köznevelési rendszer eredményességének javításához, a problémák megoldásához, egy olyan elvárásrendszer került kidolgozásra, mely a folyamatos szakmai fejlődést, az innovációs potenciál növelését, a kutatásalapú szemléletet és a tudásmegosztást helyezi előtérbe. Egy pilot program keretében közel 1200 pedagógus támogatást kapott a Mester- és Kutatótanár minősítés megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítésében, így elkészítették többek között az öt évre szóló mesterprogramjukat is. Tanulmánykötetünkben e mesterprogramok elemzésével foglalkozó kutatás eredményeiről számolunk be. Egyrészt bemutatjuk, miként értelmezik a mesterpedagógusok a professzió megújítását célzó szakmapolitikai elvárásrendszert, másrészt pedig kísérletet teszünk annak feltárására, hogy a mesterprogramok megvalósítása milyen eredményekkel támogatja a köznevelési rendszer fejlesztését.

A kötet adatai:

Kötés: kartonált

Megjelenés éve: 2020

Terjedelem: 176 oldal

Adatok

ISBN:
9789634146445
Kiadó:
L'Harmattan Kiadó
-21%
2 490 Ft1 990 Ft
Irány a webshop
    Irány a webshop

    Iratkozz fel azhírlevélre

    és értesülj elsőként újdonságainkról, akcióinkról!