A MÉDIA NORMATÍV ELMÉLETEI

A MÉDIA NORMATÍV ELMÉLETEI

Könyvünkben a média- és kommunikációtudomány öt kiváló művelője vállalkozik arra a nehéz, ám fontos feladatra, hogy részletesen elemezze az újságírásnak a demokratikus társadalmakban betöltött szerepét. A szerzők Fred S. Siebert, Theodore Peterson és Wilbur Schramm Four Theories of the Press című klasszikus művéből kiindulva tárják föl az újságírás és demokrácia kapcsolatára vonatkozó kérdések normatív megközelítésének filozófiai alapjait és politikai valóságát. Vizsgálatuk tárgya nem csupán az, hogy mi az újságírás, hanem az is, hogy milyennek kellene lennie.

A szerzők a média négy különböző, ám egymással érintkező szerepét azonosítják: az éber tudósító, a nyilvánosság számára potenciálisan érdekes információkat gyűjtő és közzétevő ellenőr szerepét; a segítő szerepet, amely nemcsak tudósít, hanem támogatni és erősíteni is igyekszik a civil társadalmat; a radikális szerepet, amely kérdőre vonja a hatalmat és síkra száll a reformok mellett; valamint az együttműködő szerepet, amely partneri viszonyt alakít ki az újságírók és a társadalom hatalmi központjai – nevezetesen az állam – között a kölcsönösen elfogadható érdekek előmozdítása érdekében. Azáltal, hogy bemutatja a médiaszerepek újragondolását, A média normatív elméletei szilárd alapot nyújt a médiaszíntér változásainak, valamint e változásoknak a demokratikus eszméket illető következményei további tárgyalásához.

A kötet adatai:

Formátum: B/5

Kötés: keménytáblás

Megjelenés éve: 2021

Terjedelem: 300 oldal

Adatok

ISBN:
9789635940127
Kiadó:
Wolters Kluwer
-10%
6 470 Ft5 825 Ft
Irány a webshop
    Irány a webshop

    Iratkozz fel azhírlevélre

    és értesülj elsőként újdonságainkról, akcióinkról!