hirdetés
* A feltüntetett akciók a készlet erejéig érvényesek!
Vissza

TÁRSADALOMTUDOMÁNYI DIMENZIÓK AZ OKTATÁSBAN

-20%
TÁRSADALOMTUDOMÁNYI DIMENZIÓK AZ OKTATÁSBAN
4 600 Ft

Akció: 3 680 Ft


  • Akció kezdete: 2018.03.31
  • Akció vége: A készlet erejéig!

Szerkesztő: Láczay Magdolna

DUPress, 2014

 

Napjainkban tanárnak lenni nagy kihívás, mert nemcsak gyorsan változik körülöttünk a világ, hanem kitágult a tudomány, a megismerhető és megőrzendő ismeretek tárháza is. Így az a klasszikus szerepünk, hogy átadjuk az elődeink és a magunk tudását a minket követőknek, mind tematikájában, mind módszerében megújulásra vár. Ezt ismerte fel a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Karának vezetősége, és már a közeljövő stratégiai kihívásait mérlegelve, új képzési irányokat, kutatásokat és innovatív pedagógiai módszereket fejlesztve bevonta a változások elindításának a munkájába a tanári kart.

  • A felkészülés több szinten indult el, szakindítások, tananyag kidolgozások, kapcsolatok, együttműködések keresése mellett fontosnak tartottuk, hogy olyan szakkönyveket jelentessünk meg, amelyek alátámasztják, segítik a stratégiánkat, és bennünket is önképzésre inspirálnak. Felismertük, hogy az eddig megszokott és elfogadott oktatási – tanulási modell is változásra szorul, hiszen napjaink információs forradalmának köszönhetően nemcsak az előadótermek zárt világa, a tanári előadás és a jegyzetek megkérdőjelezhetetlen tényszerűsége adja a képzések végén a dokumentummá szilárduló tudást. A felsőoktatás valójában már felnőttek oktatása, módszerében folyamatosan számítania kell a hallgatók aktivitására, és egyben eltérő tanulási szokásaira. Munkánkban arra kívántunk rámutatni, hogy a tudatunkban megkonstruált valóságmodellek és az egyének befogadó hajlandósága csak akkor lesz eredményes, ha maguk is átélik a megismerési folyamatot, és maguk is képesek a gyakorlati tapasztalatot a szimbolikus vagy elvont fogalmi rendszerben értelmezni. Az oktatónak itt kettős feladata van, a megismerést úgy kell előkészítenie, hogy a befogadó ennek a folyamatnak cselekvő és alkotó részese legyen. Ehhez viszont szükséges lenne olyan hallgatói attitűdre, amelynek segítségével a hallgatóság csoporttá válik, és a tanár karmesterré. A módszert Arisztotelésztől Jerome Brunerig többen ajánlották már. Utóbbi szerint a tanulás sikerességét a kulturális környezet segíti vagy gátolja, vagyis az oktatás a kultúra része, és a kultúrán egyszerre érti a fogalomnak a makro és mikro kiterjesztését. Közelmúltunkban a társadalomtudomány számos diszciplínája alakult ki vagy át, vagy fonódott össze. A pedagógia és a pszichológia vagy a társadalom- a kultúrtörténet és a menedzsment tudomány különlegesen finom kapcsolódásai jól mutatják, hogy a társadalomtudományi kapcsolati háló ugyanúgy létezik az egyes tudományági dimenziókban, mint a mikrokörnyezetben is megmutatkozó személyes és általános jegyek. Kötetünk sokszínűsége ebből a felismerésből született. Ajánlom minden érdeklődőnek, a tanulást fontosnak, a témát időszerűnek és az oktatás megújítását vállaló kollégának.

     

    A kötet adatai:

    Formátum: 168 x 237 x 17 mm

    Kötés: Puhakötés

    Megjelenés éve: 2014

    Terjedelem: 331 oldal

  • A termék értékelése:
    Nincs értékelve a termék (0 értékelés alapján)

    Vélemény írása
    Név:
    E-mail cím:
    Értékelés:                    
    Vélemény:
    Ellenőrző kód:
    captcha
     « A hitelesítéshez kérjük írja be a képen látható számot!
    Vélemény elküldése
  • ISBN:9789633184431
    Kiadó:Debrecen University Press