hirdetés
* A feltüntetett akciók a készlet erejéig érvényesek!
Vissza

NEVELÉSELMÉLETI SZÖVEGGYŰJTEMÉNY

-15%
NEVELÉSELMÉLETI SZÖVEGGYŰJTEMÉNY
2 205 Ft

Akció: 1 875 Ft


  • Akció kezdete: 2018.03.31
  • Akció vége: A készlet erejéig!

Szerkesztő: Csapó Benő, Csirikné Czachesz Erzsébet, Pukánszky Béla, Vidákovich Tibor

JATE Press, 1994

  • A kötet adatai:
    Kötés: Puhakötés
    Megjelenés éve: 1994
    Terjedelem: 602 oldal

    Tartalomjegyzék:

    Bevezetés

    I. A NEVELÉS FILOZÓFIAI DILEMMÁI ÉS HUMANISZTIKUS IRÁNYZATAI.
    A PEDAGÓGIAI HATÁS MECHANIZMUSAI
    Martin Buber: Beszédek a nevelésről
    Angelusz Erzsébet: Antropológia és nevelés
    Zrinszky László: pedagógia a Nagy Elbeszélések után – A posztmodern bizonytalanság
    Vekerdy Tamás: Az emberi és a gyermeki jogok nemzetközi törvényei és az iskolázás szabadsága Európában
    Zrinszky László: „Aki gyerekeket akar nevelni, tönkre akarja tenni őket” – Jegyzetek az antipedagógiáról
    Bruno Bettelheim: A nevelés és a valóságelv
    Benda József: Lépések egy humanisztikus iskola felé
    Pogány Mária: „Neveletlenek nevelnek neveletleneket”
    B. Méhes Vera: Maria Montessori pedagógiai rendszeréről
    Vekerdy Tamás: Waldorf-óvodák – Waldorf-iskolák a Német Szövetségi Köztársaságban
    Ehrenhard Skierra: Haladó nevelési mozgalmak és az iskola Európában

    II. EGYÉN ÉS KÖZÖSSÉG.
    A CSOPORTJELENSÉGEK FELHASZNÁLÁSA A NEVELÉSBEN.
    SZOCIÁLIS TANULÁS
    Albert Bandura: Szociális tanulás utánzás útján
    Albert Bandura: A személyiségfejlődés szakaszai
    Buda Béla: A szocializáció a gyermekkorban
    Buda Béla: Csoportjelenségek a gyermek- és ifjúkorban, nevelési felhasználásuk
    Morton Deutsch: A csoport kialakulása
    Muzafer Sherif: A vonatkoztatási csoport fogalma az emberi kapcsolatokban
    S. E. Asch: A csoportnyomás hatása az ítéletek módosulására és eltorzulására
    Leon Festinger – Stanley Schachter – Kurt Back: A csoportmércék működése
    William Doise – Serge Moscovici: A csoportdöntés

    III. MOTIVÁCIÓ ÉS MORÁLIS FEJLŐDÉS.
    ERKÖLCSI NEVELÉS, NEVELÉSI PROBLÉMÁK
    Robert F. Biehler és Jack Snowman: Motiváció
    Jean Piaget: A gyermek kétféle erkölcse
    Lawrence Kohlberg: A morális karakter és a morális ideológia kialakulása
    Lawrence Kohlberg: Összefoglaló – Kohlberg morális fejlődés-elméletének szakaszai
    Katona Nóra – Szitó Imre: Az iskolai fegyelem pszichológiai kérdései
    Kozéki Béla: Fegyelem és jellem
    Robert F. Biehler és Jack Snowman: A fegyelmezetlenség okainak elemzése
    L. G. Cairns: Viselkedési problémák
    Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok – szociális inadattáció
    Veczkó József: Szociokulturális ártalomforrások, leggyakoribb veszélyforrások

    IV. A TANÁRI SZEREP ÉS SZEMÉLYISÉG.
    A TANÁR–DIÁK KAPCSOLAT
    Benda József: Személyiség és interakció
    Trencsényi László: A szerep kategóriájának alkalmazása a pedagógus-magatartás elemzésében
    Joseph Adelson: A tanár mint modell
    Buda Béla: A pedagógus korszerű pszichológiai szemlélete és felkészültsége
    D. S. Lewis: A tanár személyisége
  • A termék értékelése:
    Nincs értékelve a termék (0 értékelés alapján)

    Vélemény írása
    Név:
    E-mail cím:
    Értékelés:                    
    Vélemény:
    Ellenőrző kód:
    captcha
     « A hitelesítéshez kérjük írja be a képen látható számot!
    Vélemény elküldése
  • ISBN:315-978-000-159-6
    Kiadó:JATEPress
    VTSZ:4901